Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Grupa Krasnale

Witamy na stronie grupy krasnale

Grupa Krasnale

Grupa Krasnale lkjklj lkj kjl

Bieżące sprawy

Wychowawczyni: lic. Anna Derek, Barbara Chociszewska

 

Realizowany Program wychowania przedszkolnego "Nasze przedszkole" M.Kwaśniewska, W.Żaba-Żabińska wyd. MAC

Dzień otwarty – pierwszy poniedziałek miesiąca od godź. 13:30- 14:30

lic. Anna Derek, Barbara Chociszewska

Tematyka miesiąca

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

MAJ  2018

1. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.
2. Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
3. Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
4. Rozwijanie umiejętności różnicowania i podawania nazw kierunków w przestrzeni i na kartce.
5. Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: weterynarz.
6. Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.
7. Wprowadzenie liczebnika głównego i porządkowego 9 oraz pojęcia zero (nic).
8. Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek ł, z w wyrazach.

PIOSENKA: "Moja wesoła rodzinka"

1. My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
 
Ref. Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo ma mama wielkie serce!
 
3. Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
 
4. Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
 
5. Kiedy nie ma taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

 

 

KWIECIEŃ  2018

1. Propagowanie postawy proekologicznej. Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.
2. Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.
3. Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.
4. Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
5. Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
6. Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.

PIOSENKA MIESIĄCA: "Wielkie sprzątanie"

1. W lesie na polanie
dziś ważne zebranie.
Wzięły się zwierzęta
za wielkie sprzątanie.

Ref. Szu-szu- szu! Szu-szu-szu!
Pracujemy ile tchu!
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Zaraz czysto będzie tu!

2. Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką
w strumyku za górką.

Ref. Szu-szu- szu! Szu- szu- szu!

3. Zbierają sikorki
papierki i worki,
a maleńkie muszki
butelki i puszki.

Ref. Szu-szu- szu! Szu- szu-szu!

4. Kosy pogwizdują
i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem
sortują je wszystkie.

Ref. Szu-szu- szu! Szu- szu- szu!

5. A gdy posprzątały
ten list nam wysłały:
- Pamiętajcie dzieci,
by w lesie nie śmiecić!

Ref. Szu-szu- szu! Szu- szu- szu!

 

MARZEC  2018

1. Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
2. Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
3. Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
4. Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
5. Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
6. Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
7. Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.
8. Poznanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt wielkanocnych.
 

PIOSENKA MIESIĄCA: "MARCOWE ŻABY:

1.Już wiosna na polach sadzi krokusy.
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref: A żaby, rechu, rech, żaby się cieszą,
że ten marzec, rechu rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu, jak w garncu, rechu  rech, żabi śmiech.

2. A deszczem umyte drzewa są czyste.
Na gałązkach już rosną kotki puszyste.
Ref:

3.Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa mróz mrozi nocą.

LUTY  2018

1. Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
2. Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
3. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
4. Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.
5. Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
6. Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
7. Rozwijanie umiejętności improwizowania.
8. Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

PIOSENKA: "ZIMOWA POLECZKA"

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my.

 

STYCZEŃ  2018

1. Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
2. Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
3. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku. Zapamiętanie cech typowych dla zimy, obserwowanie właściwości śniegu, lodu.
4. Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
5. Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów. Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
6. Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek p, y, b w wyrazach.
7. Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka. Czerpanie radości z przygotowania uroczystości, aktywny udział dzieci.

PIOSENKA:  „Kiedy babcia była mała”

I. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Ref. I co, i co, że babcia nam urosła,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co, i co, to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

II. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody, no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Ref. I co, i co, że dziadek urósł trochę,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co, i co, to ważne że mam dziadka,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

III. Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Ref. I co, i co, że trochę nam urośli,
że nie są dzieciakami, że ważni z nich dorośli.
 I co, i co, to ważne że są z nami,
niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

GRUDZIEŃ  2017

1. Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
2. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
3. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku. Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
4. Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt.
5. Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia..
6. Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów. Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
7. Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
8. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

PIOSENKA: ,,JUŻ BLISKO KOLĘDA”

 I. Gdy w  pokoju  wyrośnie  choinka ,
łańcuszkami  bombkami  zaświeci
Ref.  To  znaczy  że  już  święta
że  już blisko  kolęda  
Że   Mikołaj  przyjedzie  do  dzieci
hej  kolęda , kolęda .

II. Gdy  opłatek  już  leży  na stole ,
Pierwsza  gwiazdka   zabłyśnie  na niebie.
Ref.  To  znaczy  że już  święta
że  już  blisko  kolęda .
Że  Mikołaj  przyjedzie  do  Ciebie
hej  kolęda ,kolęda.

III. Gdy  upieką  się  słodkie   makowce
i głos   dzwonka  z  daleka  zawoła
Ref. To  znaczy  że już  święta
że już  blisko  kolęda
I za drzwiami już  stoi  Mikołaj
hej  kolęda, kolęda.

 

LISTOPAD  2017

1. Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
2. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku. Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota, zmiana długości dnia, niska temperatura.
3. Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.
4. Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
5.  Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
6. Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek: e, t, d, i w wyrazach.
7. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
8. Wyrażanie pozytywnych uczuć i emocji w zabawach.

PIOSENKA MIESIĄCA: ,, JESIENNY DESZCZ’’
1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.

Ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz,
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!

2. Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.

Ref. Hej, pada, pada, pada...

3. Kalosze wnet założę,
parasol wezmę też,
bo lubię, gdy na dworze
jesienny pada deszcz.

Ref. Hej, pada, pada, pada...

PAŹDZIERNIK  2017

1.    Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
2.    Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz.
3.    Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
4.    Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
5.    Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych.
6.    Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek o,  a, l, m w wyrazach.
7.    Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

PIOSENKA MIESIĄCA: "Zbieramy grzyby"
I.
Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

II.
Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.


III.
Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

 

 

WRZESIEŃ  2017

1.    Wprowadzenie dziecka w życie przedszkola i grupy. Stwarzanie przyjaznego oraz bezpiecznego środowiska.
2.    Poznanie siebie nawzajem. Pokonywanie lęku i nieśmiałości.
3.    Poznajemy zasady ruchu drogowego.
4.    Poznanie wyglądu, koloru, smaku darów jesieni. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
5.    Rozpoznawanie różnic ilościowych w zbiorze.
6.    Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

PIOSENKA MIESIĄCA: "PODAJ RĄCZKĘ"
 I. Czasem między sobą, pokłócimy się,
to nic przyjemnego, każdy o tym wie.
Jeśli się przydarzy znowu kłótnia nam,
żeby ją zakończyć, dobry sposób mam.
 
Ref.
Podaj rączkę, podaj rączkę, podaj mi na zgodę.
Podaj prawą, podaj lewą, podaj rączki obie.
Potem ze mną zrób kółeczko, klaśnij cztery razy.
I wracajmy jak najprędzej do naszej zabawy.
 
II. Czasem między sobą pokłócimy się,
to nic przyjemnego, każdy o tym wie.
Bo po takiej kłótni bardzo przykro jest,
by wesoło było, zróbmy taki gest.
 
Ref. Podaj rączkę, podaj rączkę....

 

 

Podziękowania

  

Zajęcia dodatkowe płatne